Print

En effektiv klagemekanisme

Hvad enten i etablerer en klagemekanisme alene eller sammen med andre forventes den at være effektiv. Det betyder blandt andet, at de mennesker, der kan opleve en negativ indflydelse på deres rettigheder skal kende til jeres klageadgang og have tillid til jeres klagemekanisme(r). 

En ineffektiv klagemekanisme kan i værste fald forværre situationen for de berørte personer og for jeres egen virksomhed, fordi jeres omdømme kan lide skade. 

I kan tjekke om jeres klagemekanisme er effektiv ved at sikre, at den lever op til de otte effektivitetskriterier nedenfor. 

En effektiv klagemekanisme bør være: 

Hjælp os med at forbedre CSR Kompasset.

Vi håber, at du vil deltage i en kort undersøgelse, der kan hjælpe os med at forbedre CSR Kompasset.

Spørgeskemaet åbner op i et nyt vindue, så du kan vente med at udfylde det til du forlader CSR Kompasset.