Print

Fordele ved at etablere en klagemekanisme

Der er mange fordele ved at etablere en klagemekanisme. For det første kan en effektiv klagemekanisme betyde, at negativ indflydelse CSR-principper identificeres tidligt og håndteres hurtigt. Dermed kan jeres virksomhed afværge, at mindre sager udvikler sig til uhåndterbare konflikter, dyre retssager eller negativ presse.

For det andet vil en klagemekanisme være et stærkt signal til både medarbejdere og eksterne interessenter om, at jeres virksomhed tager deres bekymringer og holdninger alvorligt. Det kan fx komme jeres virksomhed til gode, hvis der sker en ulykke el. lign.

Endelig kan en klagemekanisme lette arbejdet med at overvåge og registre håndteringen af sager, der rejses via mekanismen. Det kan hjælpe jeres virksomhed i arbejdet med at dokumentere og kommunikere om, hvordan I håndterer eventuel negativ indflydelse på CSR-principper.

Hjælp os med at forbedre CSR Kompasset.

Vi håber, at du vil deltage i en kort undersøgelse, der kan hjælpe os med at forbedre CSR Kompasset.

Spørgeskemaet åbner op i et nyt vindue, så du kan vente med at udfylde det til du forlader CSR Kompasset.