Print

Hvordan etablerer man en klagemekanisme?

Det vil være forskelligt fra virksomhed til virksomhed hvordan man bedst etablerer en klagemekanisme. Måske har jeres virksomhed allerede procedurer på plads, der med fordel kan udvides til at udgøre jeres fremtidige klagemekanisme?

Det kunne fx være en nuværende offentligt tilgængelig e-mailadresse eller telefonlinje, der er målrettet kundehenvendelser. Eller en intern anonym postkasse hvor jeres medarbejdere kommer med forslag eller kritik. Sådanne eksisterende procedurer kan udgøre et godt udgangspunkt for at etablere en effektiv klagemekanisme.  

Når I skal i gang med arbejdet, kan I stille jer selv følgende spørgsmål:

Har vi allerede en procedure eller mekanisme på plads der, i hvert fald delvist, håndterer klager?

Det kan også være en hjælp at kigge i eksisterende vejledning på området. Tjek fx:

Hjælp os med at forbedre CSR Kompasset.

Vi håber, at du vil deltage i en kort undersøgelse, der kan hjælpe os med at forbedre CSR Kompasset.

Spørgeskemaet åbner op i et nyt vindue, så du kan vente med at udfylde det til du forlader CSR Kompasset.