Print

Krav til leverandørers processer

I kan håndtere risici for negativ indflydelse på CSR-principperne i leverandørkæden ved at kræve, at jeres leverandører selv formulerer CSR-politikker, etablerer processer for at kunne udvise nødvendig omhu og sikre oprejsning for berørte mennesker. Disse proceskrav rummer nøglen til at sætte jeres leverandører i stand til at efterleve CSR-principperne. Der er således ikke tale om proceskrav ”for processernes skyld”, men proceskrav der skal bidrage til at sikre, at jeres leverandører respekterer internationalt vedtagne CSR-principper.

I kan supplere proceskravene med dybdegående præstationskrav på udvalgte CSR-principper fx hvis de er vigtige for, at I kan nå jeres egne CSR-mål, overholde særlige branchestandarder på CSR eller opfylde krav fra jeres kunder.

Fordele ved proceskrav 
Proceskrav giver en række fordele i arbejdet med ansvarlig leverandørstyring:

Hjælp os med at forbedre CSR Kompasset.

Vi håber, at du vil deltage i en kort undersøgelse, der kan hjælpe os med at forbedre CSR Kompasset.

Spørgeskemaet åbner op i et nyt vindue, så du kan vente med at udfylde det til du forlader CSR Kompasset.