Print

Tilbyd en klageadgang

For at gøre det muligt at håndtere klager tidligt og give oprejsning forventes alle virksomheder i dag at etablere eller deltage i en effektiv klagemekanisme. Klagemekanismen skal være åben for individer og grupper, som kan opleve en negativ indflydelse på deres rettigheder.

Virksomheder kan enten etablere en eller flere klagemekanismer på egen hånd, eller de kan samarbejde med andre virksomheder fx via deres brancheorganisation om at tilbyde individer og lokalsamfund klageadgang.

Nogle virksomheder vil foretrække én mekanisme til både interne og eksterne interessenter. Andre vil have én, der er åben for medarbejdere, en anden, der er målrettet lokalbefolkningen i virksomhedens område, en tredje, der henvender sig til kunder, en fjerde, der er åben for underleverandører og medarbejdere hos underleverandører osv.

Det vigtigste er, at jeres virksomhed alene eller sammen med andre tilbyder en eller flere klageadgange for interessenter, der kan have brug for at rette direkte henvendelse til jer omkring jeres CSR-indsats.

Hjælp os med at forbedre CSR Kompasset.

Vi håber, at du vil deltage i en kort undersøgelse, der kan hjælpe os med at forbedre CSR Kompasset.

Spørgeskemaet åbner op i et nyt vindue, så du kan vente med at udfylde det til du forlader CSR Kompasset.